2017. november 21., kedd, Olivér napja van.
Vakbarát/mobil
Látogatottság
RSS
Fórum
CSS váltás
Friss hírek
07:04 Trump felteszi Észak-Koreát a terrorizmust támogató államok listájára06:35 Még a hónapban megtárgyalják a 3-as metrót Brüsszelben06:00 Még az oroszokat is meglepte, annyi hó esett22:21 Újabb perverz zsidóval erősítik az "erőszaktevő fehér férfi" sztereotípiáját21:47 Beteg: Londonban akart új életet kezdeni 11 éves diákjával egy aberrált békési tanár - szexuálisan közeledett felé, lebukása után is taníthatott20:44 Szakértő: az FDP a sáskabefogadás miatt szállt ki a német koalíciós tárgyalásokból19:56 Erőltetett menet a nemzethalál felé: soha nem volt ilyen alacsony a gyermekek és ilyen magas az idősek száma Magyarországon19:34 Bestiális kegyetlenséggel megerőszakolta, majd meggyilkolta a 81 éves nénit egy cigány19:01 Kevesek által várt karácsonyi ajándék: a 60 forintos tojás - ideje szólni Tállai elvtársnak18:37 Füstbe ment a Jamaica-koalíció terve: az FDP faképnél hagyta Muttiékat - új választások jöhetnek18:26 Már nem Orbánt, hanem gazdag cigányokat akartak likvidálni a nyugdíjas terroristák - végül is, nincs sok különbség17:58 Így is lehet: hazai fejlesztésű, hazai gyártású drónokkal erősít a lengyel hadsereg17:18 A Liberálisok egyetlen tagja szerint minél szélesebb a Jobbik nélküli együttműködés, annál hatékonyabbak lesznek a demokraták16:55 Budapest: több mázsás betontömbökkel védik az adventi vásárokat a tömegbe hajtóktól16:19 Érvek és ellenérvek a Paks 2-projekttel kapcsolatban
24 óra legolvasottabbjai

Anyaország, Politikusbűnözés :: :: Hozzászólások

Újabb zseniális ötlet a felcsúti Zuckerbergtől - vagy csak vele nem foglalkozik a versenyhivatal és a médiahatóság

Reklám

Sem a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), sem a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) nem vizsgálja Mészáros Lőrinc egyre bővülő médiabirodalmát – tájékoztatták a Magyar Nemzetet az intézmények. A lap azt követően fordult a hatóságokhoz, hogy a felcsúti polgármester cége, a Mediaworks Hungary Zrt. néhány napon belül két újság, a Nógrád Megyei Hírlap és a FourFourTwo futballmagazin kiadási jogait is megszerezte. Ezzel a kormányfővel barátságot ápoló milliárdos – a 24.hu számításai szerint – már 194 lapot jegyez, ami jelentős piaci koncentrációnak tűnik, és felvethet versenyjogi kérdéseket is.
A vizsgálatok hiányát az NMHH-nál azzal indokolták, hogy sem a versenyhivatalhoz, sem a médiatanácshoz nem érkezett kérelem eljárások lefolytatására; míg a GVH-nál azt írták: folyamatosan nyomon követik a piaci tranzakciókról szóló híreket, és amennyiben szükséges, megteszik a törvényben előírt lépéseket. Ez esetben azonban úgy tűnik, nem volt szükséges.
Zoom
Lőrinc okosabb Zuckerbergnél
Az igazsághoz azonban az is hozzátartozik, hogy a jogszabályokat citáló válaszokban mind a versenyhivatal, mind a médiahatóság összefonódásokat emlegetett, jelen esetben pedig nem került erre sor. A Mediaworks ugyanis nem a kiadóvállalatokat vásárolta meg, csak az adott lapokat vette át, amivel – legalábbis a hatóságoktól kapott válaszokból úgy látszik – találtak egy kiskaput.
A GVH esetében egyébként nagyjából még érthető is, miért nem léptek: a FourFourTwo és a Nógrád Megyei Hírlap megszerzése ugyanis nem torzítja el annyira a piaci viszonyokat. Az NMHH esetében azonban már más a helyzet. Nekik valószínűleg lenne okuk vizsgálni, nem sérül-e a tájékoztatás oly sokat emlegetett sokszínűsége, ami felett elvileg őrködniük kellene. Itt sem elsősorban a futballmagazin releváns – bár kétségtelen, hogy azt egy olyan kiadó vette meg, amely az egyetlen hazai sportnapilapot is kiadja –, hanem a nógrádi megyei lap. Ezzel ugyanis Mészáros Lőrinc 13-ra növelte az általa ellenőrzött ilyen jellegű kiadványok számát, s így öt híján az összes megyében a kormányközeli Mediaworks állítja elő a helyi tartalmakat.
NMHH: nem csorbul a médiapluralizmus, hisz eddig is csak egy lap volt
Más kérdés, hogy valószínűleg akkor sem történt volna semmi, ha az NMHH indít vizsgálatot, a médiatanács ugyanis a legutóbbi, e piacot érintő összeolvadásnál is arra jutott: a megyei lapok egy kézbe kerülésével nem csorbul a médiapluralizmus. Az indoklás némileg leegyszerűsítve az volt, ezeken a területeken eddig is csak egy lapot értékesítettek, ezentúl is egyet fognak. Hogy ez kinek a kezében van, a tájékoztatás sokszínűsége szempontjából irreleváns.
A magyarázat egyébként nagyjából azt is előre jelzi, hogy mi lenne, ha a három kelet-magyarországi lapot jegyző Russmediát, és a Kisalföldet, illetve a Délmagyarországot kiadó Lapcomot is meg akarnák venni Mészárosék. Piaci pletykák szerint szándék szinte biztosan van rá, a cégiratokban azonban egyelőre semmi utal arra, hogy tulajdonosváltás készülne.
Ilyet a Magyar Idők kiadójánál sem talált a Magyar Nemzet, holott itt maga a társaság jelezte éves jelentésében, hogy Liszkay Gábor hamarosan eladja a céget a Mediaworksnek. Erre azonban egyelőre nem került sor, s nem lenne meglepő, ha a késésben versenyjogi kérdések is szerepet játszanának. Ebből a szempontból ugyanis már az is aggályokat vetett fel korábban, hogy Liszkayt, az egyik országos napilap tulajdonosát nevezték ki a másik országos napilapot (a Népszabadságot) akkor még papíron csak ideiglenesen felfüggesztő Mediaworks vezérigazgatójává. De szerencsére a Népszabadságot legalább végleg bezárták.
A közel 200 lapot számláló csoportba azonban a Magyar Időket szinte biztosan nem lehet úgy beilleszteni, hogy azt ne vizsgálja a GVH és az NMHH is. Itt ugyanis már egész biztosan nem rángatható elő az az amúgy is gyenge lábakon álló érvrendszer, amit a megyei lapoknál használt a médiatanács - vélekedik a Magyar Nemzet.
Kapcsolódó:



 Érdekes cikk, megosztom Facebookon!  Érdekes cikk, elküldöm e-mailben! Nyomtatóbarát változat
Friss hírek az elmúlt 24 órából
Kereső
Ajánló
Időkép
Hőtérkép
Legolvasottabb hírek
Humoros kép 
Dossziék
Ajánlott videó 

Készült a Kuruc.info által, minden jog fenntartva © 2006-2017 | Impresszum | Hirdetési ajánlat | Privacy Policy | About Us
CSS váltás feketére CSS váltás fehérre
Hírfolyam Lapszemle ipv6 ready