2019. június 26., szerda, János, Pál, Upor napja van.
Vakbarát/mobil
Látogatottság
RSS
Fórum
CSS váltás
Friss hírek
22:28 Lemondott az amerikai határvédelemért felelős kormányszerv vezetője22:08 Megtalálták a német Eurofighterek fekete dobozát21:25 Teherán kivonja magát a megállapodás két pontjának teljesítése alól21:03 Rendőrség: felelőtlenség okozta a nyolcéves kislány halálát a MOM Sportközpontban20:45 A taxisok nyomására alaposan megnehezítették az internetes fuvarmegosztók működését Romániában20:16 Sajtóbejárást szerveztek Pakson a Csernobil című HBO-sorozat miatt19:24 Erdogan: megvizsgáljuk, miért nem tudtuk megértetni magunkat az emberekkel19:10 Így lehet kijátszani a Facebook balliberális prioritási algoritmusait a hírfolyamban18:54 Országszerte kánikula várható holnap18:33 Százezreket akart kizsarolni a fideszes képviselő, de megússza felfüggesztettel, mert beteg szegény18:15 Kálmán Olga ügyvédi felszólítást kapott a korábbi munkahelyéről18:05 Eladná magyarországi érdekeltségei egy részét a német E.ON17:01 Újabb aljas húzás a megszállóktól: műalkotásnak nyilvánították az úzvölgyi temetőben illegálisan felállított kereszteket - egy nappal a tárgyalások előtt16:44 Újabb eljárást indítottak az AfD ellen16:33 Valahogy megint intoleránsak voltak az elfogadást követelők
24 óra legolvasottabbjai

Anyaország :: :: Hozzászólások

A "köz"média szerint sérti a sajtószabadságot, ha ellenzékieket is be kell hívniuk

Reklám

Az egyes véleményeknek, és nem azok képviselőinek kell a médiatartalomban megjelenniük – állítja a közmédia, amely a sajtószabadságra hivatkozva küzd az ellen, hogy ellenzékieket is meg kelljen hívnia műsorába. Nyolcvan milliárd forintból kiegyensúlyozott szerkesztésre nem futja, jogi érvelésre azonban igen.
Zoom
A Duna Médiaszolgáltató – vagyis a közszolgálati televízió – „vélemény- és sajtószabadsághoz fűződő jogát” sértette meg a Nemzeti Választási Bizottság és a Kúria, amikor megbüntette, mert a reggeli műsorban hosszú időn át csak kormánypárti politikusok szerepeltek, és például a Jobbikból annak ellenére nem kérdeztek meg senkit, hogy a meghívottak rendszeresen szidalmazták az ellenzéki pártot – ez áll abban a Szalai Krisztina ügyvéd által jegyzett alkotmányossági panaszban, amellyel az ünnep után, kedden foglalkozik majd az Alkotmánybíróság egyik tanácsa.
Az adófizetők pénzén fenntartott intézmény úgy gondolja:
Nem várható el a médiaszolgáltatótól, hogy egy adott üggyel kapcsolatban valamennyi létező álláspontot felderítsen, nem kötelezettsége, hogy minden egyes nyilvánosságra hozott véleményt, azok képviselőivel együtt megjelenítsen.
Így folytatja: „Az egyes véleményeknek, és nem azok képviselőinek kell a médiatartalomban megjelenniük, így több, azonos vagy nagyban hasonló vélemény megléte esetén a szerkesztő választhat valamely nézet több képviselője közül, akit az adott műsorszámban szerepeltet, vagy akinek a véleményét maga tolmácsolja.” Vagyis „a kiegyensúlyozottsági követelmény nem biztosít senkinek alanyi jogot a médiában való közvetlen megjelenésre”.
Eszerint ha perceken át bírálnak vagy szidnak egy pártot, majd utána a műsorvezető közli, hogy az illető párt visszautasítja a bírálatokat, az elegendő, mert ha még meg is kellene kérdezni a másik felet,
az aránytalan terhet ró a médiaszolgáltatóra, így szerkesztői szabadságát, végsö soron pedig sajtószabadságát sérti.
A Duna Médiaszolgáltató szerint egyébként sem helyes egyetlen műsor egyetlen kéthetes időszakát vizsgálni, hiszen az MTI, a különböző rádióadók és online felületek teret adnak más nézeteknek is.
Erről a sajátos jogértelmezésről kell április 3-án döntenie a Salamon László alkotmánybíró vezette öt tagú tanácsnak, pontosabban először arról, hogy egyáltalán foglalkozzanak-e érdemben a panasszal.
(HVG nyomán)
Reklám




Friss hírek az elmúlt 24 órából
Kereső
Időkép
Hőtérkép
Legolvasottabb hírek
Dossziék

Készült a Kuruc.info által, minden jog fenntartva © 2006-2019 | Impresszum | Hirdetési ajánlat | Privacy Policy | About Us
CSS váltás feketére CSS váltás fehérre
Hírfolyam Lapszemle ipv6 ready