2015. március 2., hétfő, Lujza, Lél napja van.
Vakbarát/mobil
Látogatottság
RSS
Magyar boltok
CSS váltás
Friss hírek
15:53 Orosz Viktor páratlan íjászsikere a szlovéniai Teremíjász Európa Bajnokságon15:34 Menekültek és kibertámadás ellen véd a NATO idei válságkezelési gyakorlata - nincs köze az orosz-ukrán konfliktushoz15:25 Kacsaholokauszt Füzesgyarmaton15:13 Tovább emeli a benzin árát a Mol15:10 Gyengénlátókat alkalmaz parkolóőrnek a túlságosan humánus keszthelyi önkormányzat14:50 Elhunyt Pál István tereskei pásztor, az utolsó magyar dudás14:23 Napirend előtt: ötpárti évértékelő-vita Volner János részvételével14:10 Ezúttal egy NAV-os játszott "spe­ciá­li­san kiképzett amerikai zsoldos katonát" - megszurkált élettársát mentőhelikopterrel vitték kórházba13:45 Rétvári Bence a Jobbik nyugdíjasokkal kapcsolatos felszólalásait hiányolta az Országgyűlésben - Jó reggelt, Fidesz!13:38 Londonban nyertek a magyar angyalok - a következő mérkőzés nemzeti ünnepünkön vár rájuk13:23 Áttelepítés: a háború miatt térnek haza a volinyi csehek12:50 Az orosz külügyminiszter szerint tartóssá válik a tűzszünet - a Donyec-medence körüli blokád feloldását kérte12:27 Válasz az IÁ barbár műkincspusztítására: tizenkét évvel kifosztása után újra megnyílt az Iraki Nemzeti Múzeum12:00 Már haza is engedte a bíróság az Orgovány és Vidéke Takarékszövetkezet egyik bedöntőjét - 40 milliós kenőpénz11:33 Az ENSZ-főbiztos nem mutatta be "hitelt érdemlő" bizonyítékait a kelet-ukrajnai orosz jelenlétről
24 óra legolvasottabbjai

Külföld, Extra :: 2009. május 24. 18:32

Varsó nem Judapest: ultrajobbos hazafi irányítja a köztévét


Reklám
Lengyelországban nem a belső ellenség kezében van a média: Piotr Farfal, egy korábbi hazafias aktivista irányítja hat hónapja a lengyel állami televízió két csatornáját és egy regionális hálózatát.
Farfal, aki képzettségére nézve jogász, ultranacionalista csoportokban tevékenykedett azelőtt, hogy a Nagy Lengyelország Fiataljai nevű szervezet újságának főszerkesztőjévé vált volna. Az ifjúsági mozgalom a jobbos Lengyel családok ligájához kapcsolódik, ennek keretében is végzett munkát a derék férfiú.
2006-ban a Kaczynski-testvérek Jog és Igazság pártjának (PIS) az Önvédelem politikusaival és a radikális jobbal kötött koalíciója révén Farfal tagja lett a közszolgálati televízió felügyelő bizottságának. A 2007 októberi előrehozott választásokon a PIS ellenzékbe került, két szövetségese pedig be sem jutott a parlamentbe, de Farfal pályáját ez nem törte meg. Mi több, a lengyel tévé héttagú felügyelő bizottságának négy tagja megállapodott abban, hogy leváltják a TVP volt elnökét, a Kaczynski-testvérek emberét, és helyébe Farfalt nevezik ki. Azóta egymás után nevezi ki a hazafias tévéseket. Hat harcostársa máris különböző kulcspozíciókba került.
A TVP egy kis médiabirodalom: két országos adó, plusz 12 regionális állomás. Áprilisban a lengyelországi zsidók és kommunisták több jeles képviselője, köztük Marek Edelman, a varsói gettó felkelésének egyik szervezője és Andrzej Wajda filmrendező nyílt levélben emelték fel szavukat az ellen, hogy a TVP élén "egy olyan volt fasiszta állhat, aki nyilvánosan fajgyűlölő, antiszemita kijelentéseket tett, felmagasztalta a nácizmust és soha nem vonta vissza ebbeli nyilatkozatait". Ugyanebből az okból a cionista Arte francia-német kulturális adó felfüggesztette koprodukciós terveit a TVP-vel.
Donald Tusk, a két éve kormányon lévő liberális miniszterelnök jogi akadályokba ütközik, amikor le akarja váltani Farfalt. Tavaly augusztusban sikerült olyan törvényt elfogadtatnia, amely lehetővé tette volna a liberális ellenőrzés visszaszerzését a közszolgálati televízió fölött és a "szélsőséges elemek" eltávolítását. Lech Kaczynski elnök vétója megakadályozta ezt. Ezen csak háromötödös többséggel, vagyis az ellenzék egy részének támogatásával léphetne túl a miniszterelnök.
Piotr Farfal és bajtársai így helyükön maradtak. Az európai választások közeledtével a TVP csúcsidőben egy zsidók számára botrányosan kiegyensúlyozott interjút sugárzott az ír Declan Ganley-vel, az megfelelő mértékben Európa-ellenes Libertas párt alapítójával. Ugyanakkor Farfal elutasította a részvételt egy belorusz nyelvű televízió létrehozásában, arra hivatkozva, hogy nem adhat pénzt egy olyan adónak, amely nem lengyel nyelvű és nem is a lengyeleknek szólna. A mégis működő Belsat naponta hat órán át sugároz a belorusz lakosság nagyobbik része számára, amely odahaza csak a Lukasenko rendszere által ellenőrzött tévéadásokat láthatja.
Hasonlóképpen, a TVP nemrég korrekt módon elutasította, hogy a CBS-sel együtt finanszírozzon egy filmet Irina Sendlerről, arról a lengyel "igazról", aki a II. Világháború idején 2500 zsidót mentett ki a varsói gettóból. A hivatalos indok az volt, hogy a film költségvetése "messze meghaladja a TVP anyagi lehetőségeit".
(cionista Glóbusznet korrigálva)

Reklám

 Érdekes cikk, megosztom Facebookon!  Érdekes cikk, elküldöm e-mailben! Nyomtatóbarát változat

Reklám
Friss hírek az elmúlt 24 órából
Kereső
Ajánló
Időkép
Hőtérkép
Támogassa portálunkat!
Legolvasottabb hírek
Jobbikos programok
Sümeg: Gyöngyösi Márton és Rig Lajos lakossági fóruma
2015. március 03. - 18:00
Budapest XIII. - Benke László fogadóórája
2015. március 04. - 17:00
Balatonederics: Rig Lajos és Zakó László lakossági fóruma
2015. március 04. - 17:00
Budapest VII. - Szávay István országgyűlési képviselő és Stummer János önkormányzati képviselő fogadóórája
2015. március 04. - 17:00
Karcag - Dr. Lukács László fogadóórája
2015. március 04. - 18:00
További programokÖsszes jobbikos program
Linkek
További linkek
Humoros kép 
Dossziék
Ajánlott videó 

Készült a Kuruc.info által, minden jog fenntartva © 2006-2015 | Impresszum | Hirdetési ajánlat | Ingyenes linkcsere | Privacy Policy | About Us
CSS váltás feketére CSS váltás fehérre
Hírfolyam Lapszemle ipv6 ready
31