A III. kerületi Jobbik, folytatva adventi keresztállítási misszióját, idén is két helyszínen állított apostoli kettős keresztet. Sajnos - a kerület polgármesterének nyomására - idén már a fővárosi kezelésben lévő területekre sem kaptak közterület-használati engedélyt, ezért mind a Flórián téren, mind Békásmegyeren számítani kell a retorziókra, melyet azonban vállalnak annak érdekében, hogy emlékeztetni tudják bevásárlási lázban szenvedő felebarátainkat: ez a kereszténység egyik legnagyobb ünnepe.
A kereszteket idén is ifj. Hegedűs Loránt református lelkész áldotta meg.
Frissítés: íme Bús Balázs fideszes polgármester birtokunkba került hivatalos levelezése és álszent érvelése:
Novák Előd néhány nappal ezelőtt foglalta össze a Jobbik álláspontját az ügyben, a felvetett teológiai vonatkozású kérdésekről ez olvasható írásában:
Keresztállítási missziónkat sok településen nem engedélyezi a politikai vezetés. Igyekeznek tiltott jelképnek nyilvánítani a keresztet, vagy legalábbis közterületi felállítását akadályozni, „mi azonban a megfeszített Krisztust hirdetjük. Ő a zsidóknak ugyan botrány, a pogányoknak meg ostobaság, a meghívottaknak azonban, akár zsidók, akár görögök: Krisztus Isten ereje és Isten bölcsessége.” (1Kor 1,23-24)Dr. Kiss Imre szeged-csanádi rk. püspöki helynök a Jobbik szegedi keresztállításán 2004-ben ezt mondta: „Advent, karácsony... és kereszt? Hogy jön ide a kereszt? Miért nem karácsonyfát és Betlehemet állítunk? Nem rontja le hangulatunkat egy keresztfa? Nem! A kereszt advent-karácsony legmélyebb értelmére mutat rá. Ha karácsony a szeretet ünnepe – hát a legnagyobb szeretet a kereszten mutatkozott meg. Aki karácsonykor megszületett, annyira szeretett bennünket, az embert, hogy életét adta értünk. Senkinek sincs nagyobb szeretete annál, mint aki életét adja másokért.”A Jobbik adventi keresztállításán fogást keresők rendszeresen felteszik e kérdést: miért nem karácsonyfát és Betlehemet állítunk inkább? A kereszt azonban elsősorban nem a húsvét, hanem a kereszténység jelképe. Mi pedig pont arra kívánjuk felhívni a figyelmet, hogy a karácsony nem a fenyő ünnepe, vagy az ajándékozásé, hanem a kereszténységé: Krisztus eljött, hogy meghaljon értünk. „Ő szeretett minket, és elküldte a Fiát engesztelő áldozatul bűneinkért” (1Jn 4,10). Megszületett a Megfeszített! – fogalmazhatjuk meg tömören azt, hogy Jézus megtestesülése és megváltó szenvedése nem választható szét egymástól; azért jött el közénk, hogy életét a kereszten szeretetből elveszítse.A kereszt tehát nem a húsvét, hanem az egész kereszténység jelképe; nem véletlen, hogy a templomok tetejéről se szedik le a keresztet a húsvéti időszak végén... A jászol szép, de inkább a templomokba való, a forgalmas közterületeken manapság sajnos csak szemétkosárnak használnák. A kereszt viszont egy felkiáltójel, mely felhívja a figyelmet az ünnep valódi (keresztény) értelmére. És tövében rendszerint ott egy adventi koszorú is…Aki még mindig annál a teológiailag megalapozatlan kötekedésnél tart, miszerint „a Jobbik fakeresztjei nem illenek a karácsonyhoz”, annak – de csak annak – nem ajánlom Nyirő József A Megfeszített című filmdrámáját. Ugyanis míg a Jobbik csak Krisztus megszületését és megváltó szenvedését hozta összefüggésbe, addig a kiváló erdélyi író 1948-ban írt művében még messzebb megy: a Trianonban ártatlanul halálra ítélt Magyarországról is Jézus megfeszítésére asszociál.
(Kuruc.info)
2. frissítés: "kereszt, félhold vagy sarló-kalapács" - az alábbi közleményt küldték szerkesztőségünknek az óbudai polgármesteri hivatalból:
A Jobbik is tartsa be a törvényt!A III. kerületi Jobbik a napokban két óbudai helyszínen keresztet állított, annak ellenére, hogy a III. kerületi önkormányzattól nem kért, a fővárositól pedig nem kapott köztéri keresztállításra engedélyt Óbudán.Polgármesterként elfogadhatatlan számomra, hogy bármilyen szervezet törvénytelenül használja a közterületet, függetlenül attól, hogy keresztet, félholdat, menórát vagy épp sarló-kalapácsot akar oda állítani. Ahogy a múltban, úgy most sem tűrjük, hogy Óbudán bárki a törvények fölé helyezze magát! Ezért elvárom, hogy a III. kerületi Jobbik is tartsa be a törvényt, és a közterület eredeti állapotát haladéktalanul állítsa vissza.Meggyőződésem szerint karácsony előtt ádventi koszorút szoktak készíteni és betlehemet állítani, szenteste pedig karácsonyfát, mert ez az időszak a várakozásról és a születés misztériumáról szól, nem a keresztről és a megfeszítésről.2013. december 4.Bús Balázs polgármester