2018. július 23., hétfő, Lenke napja van.
Vakbarát/mobil
Látogatottság
RSS
Fórum
CSS váltás
Friss hírek
23:26 "Vállműtét" miatt neveznek ki új vezérigazgatót ki a Fiat Chrysler autógyár élére 22:48 A kocsmát és a tulaj teraszát is átrendezte egy akasztói ittas vezető22:31 Külföldiekkel oldaná meg Németország a hadsereg létszámproblémáit22:10 Egyelőre nem építenek nagyobb mecsetet egy bajor városban, de a helyi népszavazás eredménye így is elkeserítő21:39 Nem unják még az orosz témát: Trump egyik volt külpolitikai tanácsadója Moszkva informális tanácsadója volt21:11 A Brexit jótékony hatása: a britek negyede akár egy határozottan szélsőjobboldali, bevándorlás- és iszlámellenes pártot is támogatna20:43 Tömeges leszerelési hullámot és rendőrhiányt hozhat Pintérék legújabb terve: 2019 elejétől nem fizetik ki a túlórát20:04 Bezárták az Akropoliszt a görögországi hőség miatt19:29 Majdnem egy teljes osztályt megbuktattak egy budapesti szakközépiskolában - kísérlet volt, de tankönyveket igazán kaphattak volna18:57 Ezúttal Münchenben hordta össze a szél a demokrata szemetet18:20 Kétszer nagyobb eséllyel hal bele a rákba, aki az alternatív gyógymódokra bízza magát17:58 Hat személygépkocsi ütközött az M0-s autóúton Dunaharasztinál17:16 A spanyol mentőszolgálat nem győzte kikapdosni a tengerből illegálisékat a Gibraltári-szorosban17:02 Épp "gyógykezeléséről" tért haza az afgán alelnök, amikor robbanás történt a kabuli repülőtér közelében16:42 Bundás Andi megunta a várakozást Orbán irodája előtt
24 óra legolvasottabbjai

Anyaország, Lapszemle :: :: Hozzászólások

Zsidó lap kontra Hitgyüli: "bulvártévét csinálnak az ATV-ből a Fidesznek"

Részletes tényfeltáró cikkben számol be a 444 arról, hogyan vált a Hit Gyülekezete által erősen támogatott ATV mára a kormánypárt udvari bulvártévéjévé. Bár 2010-ig a Fidesz "valósággal üldözte" a Hit Gyülekezetét, ezek után egyre több kormányzati pénz jelent meg az egyház közelében, majd a mindig is baloldalinak számító tévé kezdte átvenni a kormány "migránsozását", és egyre szívesebben igazolt munkatársakat kormányközeli helyekről.
Zoom
A 444 újságírója több ATV-s belsős munkatárssal beszélgetett, akik többnyire egyetértettek azzal, hogy a választások előtt pár hónappal fideszes tévét csináltak a munkahelyükből, miközben ők tehetetlenül nézték a fejleményeket. Mint mondták, eleinte még be lehetett adni, hogy Friderikusz Sándor és Kálmán Olga anyagi okok és kiégés miatt mentek el, de Hajdú Péter megjelenését már nem nagyon lehetett megmagyarázni.
"Az elmúlt években egymás után szűntek meg a csatorna közéleti vitaműsorai: az Újságíróklub után vége lett a Csatt, a Hírvita, a Tét és a Szabad szemmel című programnak is" – írja a 444. Mint az újság rámutat: az agrártelevízióként indult ATV 2003 óta van a Hit Gyülekezete mozgalom (HGY) tulajdonában.
A cikk szerint Németh Sándor felekezete a rendszerváltás óta tudatosan mozgott a politika irányába, a "demokratikus ellenzék" oldalán jelen voltak az SZDSZ megalakulásánál, és kitartottak a liberálisok mellett. Németh jó üzletember is, az elmúlt harminc évben komplett cégcsoportot épített fel a szektája mellett, lapkiadóval, iskolákkal, sportklubbal.
Zoom
Németh mindig a szektája érdekét nézte, és így viszonyult a politikához is. Miután a 2008-as népszavazás után világossá vált, hogy a szocialista-liberális kormánynak leáldozott, új kapcsolatokat keresett a másik oldalon. Mint írják, a Fidesz is kedvezett a HGY-nek azzal, hogy felvették a kiemelt egyházak közé, így mára a sokáig üldözendő Hit Gyülekezete évi 269 millió forint normatív támogatást kap az államtól.
Mindeközben az ATV független "imidzsére" viszonylag sokáig ügyeltek, és ez a nézettségnek is kedvezett: Kálmán Olga és az Egyenes Beszéd 2009-hez képest 2013 végére megháromszorozta a nézettségét, az egy percre jutó átlagos nézőszáma (AMR) meghaladta a 400 ezret, messze a legnézettebb közéleti műsor volt a tévében 2013 végén. Mivel az ATV sokáig szinte teljesen bojkottálta a Jobbikot, ezért a Fidesz még a balos hangot sem bánta.
A második Fidesz-kormány alatt sem változott a viszony, a kormány kapcsolattartói nem tették szóvá, hogy a médiahatóság nyomásának engedelmeskedve a tévé felszámolta a Jobbik-bojkottot, és 2014 közepétől már Vona Gáborék is megjelenhettek a képernyőn, áll a 444 írásában, miszerint a fordulat 2015-ben, a Simicska-ügy után jött, amikor a kormány médiaháborúba kezdett, és kitört a bevándorlási válság. Az állami hirdetések 2016-ben és tavaly is több százmilliót hoztak a csatornának, ahol elkezdődött a "látványos migránsozás".
A látványos jobbra tolódásból azonban nemcsak a csatornától távozó Kálmán Olga, hanem a hívők is érzékelhettek valamit, felajánlóinak száma 34 ezerről hirtelen 21 ezerig zuhant vissza. A folyamatot aztán Hajdú Péter érkezésre tetőzte be. "Hiába rakták ki a TV2-ből, Hajdú fideszesebb, mint valaha", és félnivalója is bőven akad, Hajdú és Sváby között pedig egyre durvább csaták folynak a Napló tartalma miatt.
Zoom
A feszültség aztán december közepén tetőzött: akkor Hajdú azt szerette volna kijárni, hogy ne készüljön anyag a Jobbik decemberi ÁSZ-elleni tüntetésről. Az anyagot végül leforgatták, de Sváby állítólag belengette lemondását az igazgatónak.
"2017 őszén aztán olyan történt a Hit Gyülekezete történetében, amit sokat látott tagok soha nem tudtak volna elképzelni: Semjén Zsolt bejelentkezett és előadást tartott a Hit Csarnokában"...
Zoom
(Index nyomán)



 Érdekes cikk, megosztom Facebookon!  Érdekes cikk, elküldöm e-mailben! Nyomtatóbarát változat
Friss hírek az elmúlt 24 órából
Kereső
Ajánló
Időkép
Hőtérkép
Legolvasottabb hírek
Humoros kép 
Dossziék
Ajánlott videó 

Készült a Kuruc.info által, minden jog fenntartva © 2006-2018 | Impresszum | Hirdetési ajánlat | Privacy Policy | About Us
CSS váltás feketére CSS váltás fehérre
Hírfolyam Lapszemle ipv6 ready