2017. április 25., kedd, Márk, Ajnácska napja van.
Vakbarát/mobil
Látogatottság
RSS
Fórum
CSS váltás
Friss hírek
01:00 Színes rövidfilm az 1938-as Budapestről - amikor még Trianon-szoborcsoport állt a szovjet obeliszk helyén, és kevesebb volt a CEUrópai00:26 Szürke árnyalata is van a nyelvvizsgabotránynak - a hanyag ügyészség és dr. Szegedi Gyöngyvér újabb esete23:54 Erősödik a muszlim antiszemitizmus, ami azért baj, mert eltereli a figyelmet a látens antiszemitákról23:31 Jobbik IT-tábor Schiffer Andrással és Török Gáborral23:23 Most nem esett az eső, így hát kimerészkedtek az utcára a romkocsmalakók - jól megállítottak Moszkvát a "CEUrópaiak"22:51 Uniós biztosokkal aggódott a CEU elnök-rektora Brüsszelben22:28 A retek utcai ékszerboltrablóhoz tartozó nevet és fényképet is közölt a rendőrség21:58 Az Európai Parlament a sajtóban elhallgatott határozatával akár 52 millió afrikai sáskát csábíthat a nyakunkra21:35 Japánban megnőtt a kereslet az atombunkerek iránt20:58 Egy Soros-ellenes civil szervezetnek bizonyítékai vannak arra, hogy a zsidó spekuláns beavatkozik a macedón belpolitikába20:44 Megduplázódott a Hódmezővásárhely-Szeged tram-train szerelvényeinek ára - Lázár Jánosnak le kell mondania a játékszerről20:28 Közszeméremsértés miatt pénzbüntetésre ítéltek Rómában egy performanszművészt - pedig CEU-ösztöndíjat érdemelne19:50 Háromszorosára növelhetik az agyi érkatasztrófa és a demencia kockázatát a diétás üdítők19:35 Kósa titkára szervezi a jobbikos plakátok megrongálását - ha ők csinálják, csak "díszítés", ellenük bűncselekmény19:28 "Adjatok sót és ecetet!" - Duterte az Iszlám Államot kóstolgatná - szó szerint
24 óra legolvasottabbjai

Anyaország :: :: Hozzászólások

Soros pénzeli a fajtársi 444-et is - de persze ők a "legszabadabbak a magyar sajtópiacon"

Reklám

Hosszú írással jelentkezett Uj Péter, a 444 főszerkesztője, hogy elmagyarázza a portál olvasóinak, miért nincs köze George Sorosnak a szerkesztőség munkájához. Uj meglehetősen sajátos módját választotta a napokban felmerült vádak tisztázásának, mégpedig azt, hogy konkrétan elismerte, náluk is Soros pénzéből van mit a tejbe aprítani. Azt is leszögezte, hogy finanszírozás ide vagy oda, a 444 olyan független, hogy annál függetlenebb már nem is lehetne.

Azért az igazság minden részletét a főszerkesztő sem bontotta ki, annyit ismert csak el, hogy a portálban néhány éve kisebbségi tulajdont szerzett az MDIF nevű befektetési alap. Hogy pontosan mennyiért, azt a főszerkesztő ezúttal nem fejtette ki, annyit viszont tudni lehet: az MDIF több mint 100 millió forintot fizetett ki a portál 20 százalék körüli részvénycsomagjáért.
Nem is lenne ezzel semmi gond, ha Uj nem próbálná meg bebizonyítani, hogy a 444-be érkező tőkének tulajdonképpen nincs gazdája, azt csak úgy adták, szívességből. Azzal érvel, hogy az MDIF egy független szerveződés, amely több finanszírozóból áll össze, így a 160 millió dollárnyi összbefektetésüket a holland jótékonysági lottó, vagy éppen Svájc és Svédország fejlesztési alapjai dobták össze. Nagyvonalúan megjegyzi, hogy az MDIF támogatói között ott van a Soros-féle Open Society Foundations (Nyílt Társadalom Alapítvány) is, de hát ez csak egy a sok közül.
Csakhogy az MDIF sokkal "sorosabb" annál, mint ahogy azt Uj Péter bemutatja.
Az egész alapot eleve Soros-pénzből rakták össze, 2005–2009 között például a magát önzetlenül jótékonykodónak mutató spekuláns majdnem 16 millió dollárt ölt bele a működésébe, ezzel pedig a legbőkezűbb "adakozónak" mondhatta magát. Tehát nem arról van szó, hogy van valahol egy alap, amelyben, mit ad Isten, mások mellett Soros György is érdekelt, hanem éppen fordítva: egy Soros-pénzen felépített pénzügyi szervezetbe szálltak be Sorosék mellett más érdeklődők is. Az MDIF így néz ki, és birtokolja a 20 százalékát a 444-nek.
A főszerkesztőt ez szemmel láthatóan nem zavarja, sőt, konkrétan azt írja, hogy az MDIF a lehető legszélesebb jogi és informális garanciákat adja a szerkesztőség független működésére, nem szólhat és nem is szól bele semmilyen tartalmi kérdésbe.
Reagálta mindezt azokra a vádakra, amelyek szerint Sorosnak igenis lehet befolyása a portál működésére, máskülönben nehezen magyarázható, hogy a felsőoktatási törvény április 4-i elfogadása óta eltelt két hétben hogyan sikerült több száz cikket lehozni a 444-en a Közép-európai Egyetemről (CEU), amelyet nem mellékesen ugyancsak a zsidó gazember alapított. Ezzel együtt is Uj egyszerű "szenzációnak" minősítette, hogy kiderült, a portált kiadó cég vezetésébe Soros két emberét is beültette. Egyikük, Marie Nemcova éppen négy évig dolgozott programigazgatóként Soros Prágában is működő alapítványánál, majd ült át az MDIF-es bársonyszékek egyikébe.
De Uj Péter persze rendíthetetlen, és az összefonódások ellenére szemrebbenés nélkül közölte, hogy a 444 "egyedülálló szabadságot és önállóságot élvez a magyar sajtópiacon", éppen a tulajdonosi struktúrájának, tehát George Sorosnak köszönhetően.
Minden világos. Az, aki eddig mégis azt gondolta volna, hogy például a CEU-ügyben hiperaktív 444 Soros miatt pörög a témán, tévedett. A 444 magától ilyen.
Uj Péter egyébként azt is elismeri, hogy - milyen furcsa - a 2014-es választások előtt 50 ezer dollárra pályáztak, és csodák csodájára nyertek is az egyik Soros-alapítványtól. Mégpedig mobilalkalmazás fejlesztésére.
(Origó nyomán)



 Érdekes cikk, megosztom Facebookon!  Érdekes cikk, elküldöm e-mailben! Nyomtatóbarát változat
Friss hírek az elmúlt 24 órából
Kereső
Ajánló
Legolvasottabb hírek
Humoros kép 
Dossziék
Ajánlott videó 

Készült a Kuruc.info által, minden jog fenntartva © 2006-2017 | Impresszum | Hirdetési ajánlat | Privacy Policy | About Us
CSS váltás feketére CSS váltás fehérre
Hírfolyam Lapszemle ipv6 ready