Augusztus 25-én debütál a londoni Globe Színház színpadán az I, Joan című darab, amiről vélhetően azért fognak elsősorban cikkezni a lapok, mert az orléans-i szűzként ismert Szent Johannát "nembináris" karakterként mutatják be – írja az Independent nyomán a 24.
A Charlie Josephine által írt és Ilinca Radulian által rendezett darab alaptörténete még követi a hagyományokat: a százéves háború idején játszódik, amikor a francia-brit konfliktus káoszából kiemelkedik Jeanne d’Arc alakja. A színdarab azt ígéri azonban, hogy nem az ezerszer hallott történetet mondja fel újra, hanem "új megvilágításba helyezi azt". Többek közt azzal is, hogy
a főszereplő megkérdőjelezi a genderidentitást, és magát végül nembinárisként, azaz olyan neműként definiálja, amely kívül helyezkedik a kétpólusú (nő-férfi) genderfelfogáson.
Így "she" helyett a teljesen idiótán hangzó "they" és "them" névmásokat használják rá - derül ki a Daily Mail cikkéből.
A francia hősnőt Isobel Thom alakítja, aki magát is "nembinárisként" tartja számon.
A történelem során már számtalanszor ábrázolták csodálatosan Jeanne d’Arcot nőként. Ez a darab egyszerűen csak felajánlja a lehetőséget arra, hogy más nézőpontból lássuk őt. Hisz ez a színház feladata: hogy feltedd magadnak a kérdést, mi lenne, ha? A színházak olyan darabokat állítanak színpadra, amelyekben bármi megtörténhet. Shakespeare sem írt történelmileg hiteles darabokat. Fogta a múlt figuráit, akiket viszont a saját korát firtató kérdések foglalkoztatták – nyilatkozta a darabról Michelle Terry "művészeti vezető".